October Highlights - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Annabella Reus - WaarBenJij.nu October Highlights - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Annabella Reus - WaarBenJij.nu

October Highlights

Door: Annabella

Blijf op de hoogte en volg Annabella

07 November 2015 | Australië, Melbourne

Jeetje mina wat vliegt de tijd! Vandaag bedacht ik me dat ik maar weer eens een blog moest schrijven over al mijn gebeurtenissen hier. Zie ik warempel dat het al meer dan een maand geleden is sinds ik mijn laatste blog poste. Sorry guys! Maar goed tjdens mijn laatste blog sloot ik af met dat ik een lang weekend zou hebben. Het was een erg geslaagd weekend moet ik zeggen en ook erg warm. Dat was het eerste weekend dat het rond de 33 graden was en het was bloedje heet. Vrijdags ben ik samen met twee huisgenootjes naar het strand feestje geweest, erg leuk en gezellig! :)
De zaterdag was het Grand Final day for Australian Football (AFL), AFL is een mix tussen voetbal en rugby, eigenlijk alles mag en kan en het is extreem populair hier. Aangezien ik nog nooit een Footy game had gezien besloot ik om naar een pub te gaan waar Newbies Internationals een groot scherm hadden geregeld. Ik besloot in mijn eentje te gaan zodat ik wat nieuwe mensen kon ontmoeten. En ik kwam zeker nieuwe mensen tegen, maar eigenlijk waren ze allemaal best wel een beetje vreemd en heb ze na die tijd ook nooit meer gezien, hahaha. Als ik eerlijk moet zijn vond ik de game ook niet zoveel aan en kan ik er niet heel erg treurig om zijn dat ik alleen de Finale heb gezien.

Op Zondag 11 Oktober ben ik er weer op uit geweest met Newbies Internationals, en deze keer was de bestemming Phillip Islands. Weer een dag om nooit meer te vergeten. De eerste stop was Moonlit Sanctuary, een soort van wildlife park. Voor $2 kon je een zakje voer kopen en daarmee mocht je de kangoeroes en wallibies voeren. Dit liet ik me natuurlijk geen twee keer zeggen en na vluchtig wat andere dieren te hebben bekeken kwamen we aan bij het gedeelte waar de roo's lekker aan het chillen waren. Gelukkig was een van hen te nieuwsgierig en kwam al gauw op ons af hoppen om gretig van het voer te eten. (Wat gewoon kippenvoer is) Onwijs schattig en een hele gave ervaring natuurlijk. Even verderop waren er wallibies en OMG ook een baby'tje, hij/zij was zo klein en het pakte helemaal mijn hand vast om vervolgens super schattig van het voer te eten. Echt als ik kon, zou ik er een mee naar huis nemen!
De rest van de trip stopte we bij verschillende stranden en andere mooie plekjes. Maar de laatste stop (en waar het eigenlijk allemaal om ging) was Summerland Beach at the Penguin Parade. Hier komen elke avond honderden dwerg pinguins aan land om vervolgens naar hun nesten te gaan. Deze plek is een grote tourisme lokker en we zorgde er dus voor dat we optijd een goed plekje hadden gevonden op een van de tribunes op het strand. Aangezien het de hele dag al koud was, was het wel even afzien op het strand, want de pinguins komen pas na de zonsondergang wat ongeveer rond 8 uur is. Tijdens het wachten werden er wat leuke feitjes verteld over de pinguins en met een amazing view verveelde wij ons niet. Zo leven er ongeveer 3200 pinguins in Summerland Beach en in het hele gebied leven er ongeveer 30.000, kun je het voorstellen 30.000 hele kleine pinguin'tjes. Rond kwart over 8 was het zover en kwamen de eerste pinguins aan land. Wauw zo gaaf om te zien hoe zulke kleine beestjes zo geroutineerd uit de zee komen en vervolgens in kleine groepjes het strand oversteken, hop de duinen in. Na ongeveer een uur het schouwspel te hebben bewonderd was het alweer tijd om terug naar de bus te gaan en onze weg terug te vinden naar Melborune.

23 Oktober:
Zoals jullie allemaal wel weten woon ik in een huis met 7 huisgenootjes, aangezien het alweer eind Oktober was en het niet lang meer zou duren voordat de eerste het huis zouden verlaten besloten we om een huisfeestje te geven. En of het een huisfeestje was, in totaal waren er ongeveer 80 mensen en iedereen vermaakte zich prima. In de keuken werden kaart spelletjes gespeeld, in de eetkamer beer pong en buiten en boven waren mensen gezellig aan het kletsen en weet ik het wat. Liters goon (wijn in pak) en andere drankjes zijn verorberd en vele mensen zijn met een glaasje teveel op weer naar huis gegaan. Ondanks 1 grote kotspartij en een vechtpartij aan het einde heeft iedereen zich opperst vermaakt. Het huis was dan ook aanzienlijk ontploft en na een korte nachtrust stond ik alweer om 8 uur met 2 andere huisgenootjes te schrobben. Ons witte tapijt op de trap en boven was op zijn zachts gezegd aardig zwart en het heeft dan ook aardig wat zeep en tijd gekost voordat dat weer redelijk schoon was. Maar we hadden niets te klagen want tegen 10 uur was het hele huis weer keurig schoon en was er op wat vuilniszakken buiten na niet te zien dat er een feestje was geweest. Die avond had ik samen met Key (roommate) en Mary Kate (MK, amerikaans meisje) een boatparty van Newbies. Het thema was Great Gabtsy en MK hadden ons keurig in thema opgetut. Bij Lovisa hadden we alle twee een haar/hoofd stuk opgedoken en we waren ready to go. Het was super leuk om te zien hoeveel mensen zich aan het thema hadden gehouden en samen met onze goon punch en gouden ouwe plaatjes hebben wij een top avond gehad. Na de boatparty werden we in een partybus naar onze afterparty gebracht en dat was ook al een hele ervaring opzich. Hahaha wat kunnen mensen toch vreselijk mal doen. Al met al was het een super geslaagd weekendje en eentje om zeker nog eens over te doen.

31 Oktober
Jeeeh weer een lang weekend, deze keer vanwege the Melbourne Cup op Dinsdag 3 Nov. Eigenlijk moest ik de maandags werken maar nadat ik Claire lief had gevraagd of ik misschien ook vrij kon krijgen had ik met Mary Kate een tripje naar Adelaide geboekt. Adelaide is een stadje in South Australia en na een korte vlucht van ongeveer 1,5 uur kwamen we aan in dit super schattige stadje. Adelaide is vergelijken met Melbs heel erg klein en vooral heel erg rustig. Maar des al niet te min erg mooi en de mensen zijn er erg vriendelijk. De eerste dag hebben we gewoon wat rond gelopen en de lokale markt bezocht. Na een paar uur te hebben rond geslenterd was het nog steeds maar 14:30 en besloten we om de Free Bus te nemen en zo wat meer van de stad te zien. Die avond hebben we lekker in een restaurantje gegeten en vervolgens de avond afgesloten met Shisha momentje, wat ik overigens nog nooit gedaan had, en een heerlijk drankje in het Entertainment gebied van Adelaide, of zoals Claire het noemt Radelaide. hahah. De volgende dag begon ik mijn dag met de Free pancakes in het hostel en nadat MK terug was van haar ontbijtje met een vriendin zijn we lekker naar het strand geweest. En tot mijn grote verbazing was het water gewoon al super lekker en ben ik lekker gaan zwemmen. And ofcourse burnt as hell. Oeps even vergeten om te draaien tijdens het zonnen, maar ach nu is het verandert in een lekker kleurtje! Maandags hebben we een wijn tour gedaan naar de Barosso, erg leuk, maar wel een beetje prijzig voor de aantal wijnen die we hebben geproefd. Op dinsdag zijn we naar de Botanic gardens geweest en hebben we lekker gechilled in MK haar hangmat. Al met al een geslaagd weekendje en erg leuk om ook Adelaide even te hebben gezien.

Nou dit was een semi korte samenvatting van mijn hoogtepuntjes in Oktober. Maandag ben ik alweer 18 weken in Australie en ik kan het gewoon nog steeds niet bevatte. Nog maar 6 weekjes stage lopen en dan kan ik aan mijn grote reis beginnen. Wat ik overigens al helemaal geboekt hebt. Ik ga in 24 dagen van Cairns naar Sydney en ga onderandere duiken, raften, skydiven, zeilen, 4WD tour doen en zoveel meer. Om het allemaal zo goed mogelijk vast te leggen heb ik een GoPro aangeschaft en daarmee ben ik van plan om een VlogBook bij te gaan houden. Wat in houd dat ik wil proberen elke dag alle hoogte punten te filmen zodat ik het later in 1 film kan monteren en het allemaal aan jullie kan laten zien als ik weer in NL ben.

Ondanks dat er soms wat minder leuke dingen gebeuren thuis ben ik onwijs blij dat ik dit jaar kerst op het strand kan vieren.

Heel veel succes met de winter en see ya soon!

Dikke kus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Going Down Under

To keep you all updated! :)

Recente Reisverslagen:

02 December 2015

December in shorts

02 December 2015

December in shorts

07 November 2015

October Highlights

29 September 2015

Life without a jacket!

04 September 2015

Weekend off and things about Australia
Annabella

Alle verhalen over wat ik beleef tijdens mijn maanden buiten Nederland!

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 11798

Voorgaande reizen:

04 Juli 2015 - 31 Januari 2016

Going Down Under

30 September 2012 - 10 Maart 2013

Mijn reis naar Malta

Landen bezocht: