Life without a jacket! - Reisverslag uit Wilsons Promontory, Australië van Annabella Reus - WaarBenJij.nu Life without a jacket! - Reisverslag uit Wilsons Promontory, Australië van Annabella Reus - WaarBenJij.nu

Life without a jacket!

Door: Annabella

Blijf op de hoogte en volg Annabella

29 September 2015 | Australië, Wilsons Promontory

It's been a while, but I'm back!
Om eerst nog even terug te komen op mijn laatste blog, ik heb nog een paar feitjes.
Zo hebben ze hier in de stad bijna overal de gelegenheid om een Uwie te maken (weet niet of je het zo schrijft). Een Uwie is een slang word voor U-turn wat betekend dat als je verkeerd bent gereden of in een 1 richtings verkeer straat zit en je de andere kant op moet dat je via een opening in de weg dus een U-turn kan maken en dan dus de andere kant op kunt. Super handig al zeg ik het zelf.

Daarnaast hebben ze hier nog iets in het verkeer wat ik dan weer niet zo logisch een hook-turn. Wat betekend als je rechtsaf wilt slaan je eerst links moet voor sorteren en daarna pas rechtsaf kan slaan. Ze doen dit om er voor te zorgen dat het verkeer niet vast loopt omdat jij wilt afslaan maar het is nog steeds heel erg onlogisch om links voor te sorteren voordat je rechtsaf slaat.

Nouja dat waren nog twee feitjes waarvan ik dacht dat het wel leuk was om die even te vertellen.
Back to my life here.
Afgelopen maand was het vrij rustig, Claire is het eerste weekend van September vertrokken en komt morgen weer thuis. Het was dus lekker rustig op kantoor met Nat en Josh maar niet minder gezellig. We hadden niet zoveel evementen dus ik heb lekker even kunnen bijkomen.
Het eerste weekend van Sep ben ik vrijdags lekker uit geweest met de meiden en na een kort nachtje om 8 uur opgestaan om 'smurfje' (Louwrens) te feliciteren via FaceTime. Erg leuk dat je met de technologie van vandaag de dag toch veel dingen kan mee maken ondanks dat je zo ver weg bent.
Het weekend daarna ben ook even de stad in geweest en ben ik voor het eerst naar een van de vele rooftop bars in Melb geweest ook erg leuk en Melbourne is echt een prachtige stad. Die zondag ben ik weer mee geweest met een tour van Newbies International. Dit keer ben ik naar Wilson Promotory National Park geweest, daarnaast hadden we ook super veel geluk want het was het eerste weekend dat het echt lekker weer was. Om half 9 moesten we weer verzamelen en na een korte stop voor Morning Tea en om even het prachtige uitzicht te bewonderen kwamen we rond 12 aan op de eerste plek. Een prachitg strand met een schattig riviertje. Na een uurtje lekker rond te hebben gelopen was het alweer tijd om in de bus te gaan en door te rijden naar Mount Oberon Summit. Ondertussen was het al lekker warm geworden buiten en ook in de bus want uitgerekend die dag werkte de airco niet. Eenmaal aangekomen bij de Mount Oberon begonnen we aan onze hike omhoog. Iedereen liep lekker te zweten maar het uitzicht aan de top was het zeker waard! Wauw wat is Australie to mooi ongelofelijk! Tijdens het lopen kwam ik aan de praat met een Amerikaans meisje, super leuk en waar ik nu nog steeds contact mee heb. Nou onze hike van in totaal 6.8 KM was het tijd om weer in de bus te gaan en naar onze laatste bestemming te gaan voordat we weer terug naar Melbs zouden gaan. Squeaky beach, ik dacht wat een rare naam en ik vroeg het aan het deense koppel waar ik mee op deze trip was maar die wisten het ook niet. Het was een prachtige locatie en het zand was zo wit en zacht ik had dat nog nooit eerder gezien. Toen ik opstond kwam mijn voet wat raar in het zand en het maakte een piepend geluid toen ik het nog een keer deed gebeurde het weer. Whala antwoord op mijn vraag wrm het squeaky beach heette het zand maakt namelijk geluid als je loopt. Nadat de zon zo goed als onder was en wij weer in de bus zaten kwamen we onderweg nog een paar kangaroos en een wombat tegen. Wat best bijzonder was, was dat de wombat helemaal niet bang was terwijl ze normaal heel erg bang zijn voor mensen. Weer een super geslaagd dagje.
Afgelopen weekend ben ik vrijdags weer naar een huisfeestje geweest met Romy en David en zondag ben ik wezen shoppen in een shopping mall 45 min uit de stad, en ja dat is nog steeds melbourne, hahah.
Ondertussen word het steeds lekkerder weer en we zijn aangekomen op het punt dat ik zonder sjaal en jas naar buiten kan! Afgelopen weekend was het ook al zo'n 25-26 graden en voor komend weekend voorspellen ze maar liefst 30 graden. En dat voor spring hahaha. Daarnaast is het vrijdag ook nog public holiday en ben ik uitgenodigd voor een beach party dus weer genoeg te beleven! :)
Oh en daarnaast was ik gister alweer 12 weekjes in Melbs ongelofelijk, echt bizar hoe snel de tijd gaat!!

  • 29 September 2015 - 07:07

    Romy:

    Hè meis

    Super dat je het zo naar je zin hebt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Wilsons Promontory

Going Down Under

To keep you all updated! :)

Recente Reisverslagen:

02 December 2015

December in shorts

02 December 2015

December in shorts

07 November 2015

October Highlights

29 September 2015

Life without a jacket!

04 September 2015

Weekend off and things about Australia
Annabella

Alle verhalen over wat ik beleef tijdens mijn maanden buiten Nederland!

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 11799

Voorgaande reizen:

04 Juli 2015 - 31 Januari 2016

Going Down Under

30 September 2012 - 10 Maart 2013

Mijn reis naar Malta

Landen bezocht: