Weekend off and things about Australia - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Annabella Reus - WaarBenJij.nu Weekend off and things about Australia - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Annabella Reus - WaarBenJij.nu

Weekend off and things about Australia

Door: Annabella

Blijf op de hoogte en volg Annabella

04 September 2015 | Australië, Melbourne

Hi There!!

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb geplaats dus vond dat het wel weer tijd was voor een nieuwe update!

Deze week heb ik voor het eerst geen event! Yeehh, nadat ik elk weekend heb gewerkt, moet ik zeg dat ik wel toe was aan een weekendje eventloos.
Twee weken terug had ik drie evenementen in 2 dagen tijd, druk maar we hebben het overleefd! En het leuke, toen ik rond 01:30 thuis kwam zaten een paar huisgenootjes wat te drinken en ik kon natuurlijk geen nee zeggen tegen een drankje!
Vorige week ben ik met een groepje Nederlandse meisjes naar de laatste Wintermarket geweest, en daar heb ik voor het eerst cassava of zoiets gehad een soort patat maar dan anders. Het was super lekker maar vulde onwijs!
Vrijdag's ben ik met Romy en Floortje naar de Final Firework Show geweest! Aangezien we wat laat waren en wij het vermoedde hadden dat alle mensen die voor de tram stonden te wachten never nooit in de tram zouden passen dus daarom , zoals hier heel normaal is, maar even een uber'tje geboekt en binnen een paar minuten waren we in Docklands. Het vuurwerk was super mooi maar duurde maar iets van 10 min dus rond 8 uur hadden we niet echt een idee wat we moesten doen. Niet dat dit lang duurde want binnen de kortste keren zaten we in een super schattig cafe'tje met een grote group internationals. Na wat drankjes besloten we naar het Crown Casino te gaan, waar ik overigens nog nooit was geweest en uberhaupt in een casino dus weer een nieuwe ervaring. Samen met een Amerikaanse jongen besloot ik eerst gewoon wat rond te lopen voordat we echt zouden gaan gokken maar uiteindelijk hebben we alleen maar wijntjes gedronken want dat was volgens ons een betere manier om geld uit te geven dan het te vergokken.
Helaas moest ik zaterdag ochtend alweer om 10 uur aan het werk ook in Crown toevallig want we moesten een evenement opzetten. Rond half 2 waren we klaar en na wat kleine boodschappen had ik een uur voordat ik alweer door de taxi werd opgepikt om naar het volgende evenement te gaan. Wat wel heel grappig was, was dat het dezelfde taxi chauffeur was die me een paar weken daarvoor bij Josh zijn huis had gedropt, en hij herkende me ook nog!
Na het evenement ben ik helemaal naar het noorde van Melbourne afgereisd een suburb named Brunswick voor een Techno party. Al met al een geslaagd weekendje!

Maar nu, aangezien ik hier alweer 2 maandjes ben (jaa 2 maandjes geleden stapte ik vandaag in het vliegtuig! :) Kan het niet geloven dat dit de vorige x in Malta ik nu alweer bijna naar huis moest!
Maar terg naar wat ik wilde vertellen, ik heb de afgelopen tijd best wat dingen geobserveerd en het leek me wel leuk dat met jullie te delen.

Australie is heel erg bezig met gezondheid en zijn waarschijnlijk de leaders in it, zo heb je hier parken waar ze fitness station hebben en Australiers dragen liever sport kleding dan een leuke jeans. Overal waar je komt zijn mensen aan het sporten en zelfs in de supermarkten is het heel normaal om eiwit en protein bars/ shaken te kopen. Maar daar tegenover is er echt niet gelogen op elke hoek een fastfood keten. Subway is denk ik de favourite want die is echt overal. En Australiers eten ook echt heel veel junkfood.

Melbourne is een hele overzichtelijke stad en echt gemaakt om er met je auto doorheen te rijden in tegenstelling tot Amsterdam. Op een gegeven moment dachten ze dat het een goed idee was om ook fietsers de gelegenheid te geven om fietsend door de stad te kunnen! Super idee natuurlijk maar de fietspaden zijn nog al random neergelegd en soms dan stoppen ze dus zomaar. Ook kan je niet zomaar even oversteken en rechts afslaan, nee je moet eerst oversteken dan je fiets parkeren op de weg links van je zodat je daarna weer recht kan oversteken! Moeilijk uit te leggen maar aangezien ik dit niet wist in het begin ben ik een paar keer echt bijna aangereden! Oepss! Wat trouwens wel goed is, is dat ze de verkeers lichten aan de andere kant van de weg hebben en daardoor hoef je dus niet omhoog te kijken maar gewoon naar voren! Super handig!

Dat ze hier plastic om de bomen hebben zodat de pussums niet in de bomen kunnen klimmen maar dat ze dat nog steeds kunnen. En dat pussums echt super schattig zijn maar dat Australiers ze echt vreselijk vinden.

Australiers hun Skim Cappucino's/ Flat White het liefst take away drinken.

Als je zonder helm fiets een boete van $200 krijgt en als je in de trams niet bent ingecheckt je de keuze hebt om direct $75 te betalen of later $220! :o

Australiers echt super vriendelijk zijn en altijd open voor een praatje, mensen super relaxed zijn en nooit echt haast hebben.

Dat er echt heel veel Nederlanders in Australie wonen! Elke keer als ik iemand ontmoet en ik zeg dat ik uit Nederland kom zeggen hun, oh mijn moeder, oom, vriend van mijn zus or whatever is ook Nederlands. hahaha

Nouja ik had er nog een paar maar kan er zo snel niet opkomen dus als ik ze weer weet laat ik het weten!

Have a nice weekend!
See ya soon!

• 04 September 2015 - 14:06

Tante Riet Bruin:

Lekker Annabella dat je het zo naar je zin hebt, het is een mooie leer periode voor je!
    Succes en groetjes ,
    Tante Riet.

• 08 September 2015 - 19:11

Frederiek De Weerd:

leuk stukje weer Annabella!
    Hier vliegt de tijd ook! Nog een paar lesjes buiten in de nattigheid en dan gaan we weer lekker naar binnen.
    Ik ga volgende week een paar dagen naar Eline in Edinburgh, ze is ook alweer enkele maanden weg.
    Heel veel plezier verder!