The start of feeling to be home - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Annabella Reus - WaarBenJij.nu The start of feeling to be home - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Annabella Reus - WaarBenJij.nu

The start of feeling to be home

Blijf op de hoogte en volg Annabella

22 Juli 2015 | Australië, Melbourne

Hallo Lieve iedereen,

In de eerste week heb ik al even een korte update op Facebook gegeven over mijn eerste paar dagen hier in Melbourne. Ondertussen ben ik hier alweer 2,5 week en heeft mijn leventje weer een vast ritme gekregen. Een dag nadat ik in mijn nieuwe kamertje was ingetrokken kreeg ik al een roommate; Naoyuki uit Japan, ik had hem Dinsdags al even gesproken en we konden het meteen goed met elkaar vinden. Ik was die dag naar het museum in Melbourne geweest, waar ik overigens gewoon met mijn NL studenten kaart gratis naar binnen kon! :), leuk museum maar leuk eigenlijk best wel veel op het museum in London. Na het museum te hebben bekeken was er nog genoeg tijd over om wat anders te doen dus heb ik de tram richting Federation square gepakt, een leuk pleintje waar ik bij een heater en uitzicht op de Yara river/ kleine kindjes die aan het schaatsen waren op een kunstbaantje een heerlijke cappuccino gedronken (de koffie is hier gelukkig heel goed!) 'S avonds heb ik met Naoyuki beneden bij het barretje mijn eerste biertje genuttigd. Rond een uur of 11 hadden we het allebei wel weer bekeken en besloten we heerlijk ons bedje in te duiken. Zaterdags werd ik om 8 uur al gewekt want we hadden afgesproken om samen naar de Queen Victoria Market te gaan om groente en Fruit te kopen. Nadat de boodschappen weer binnen waren heb ik nog even gerelaxed in mijn bed met twee dekens en het kacheltje aan, hahah, om me vervolgens klaar te maken voor mijn eerste event. Ik had afgesproken om samen met Keeley naar de venue te gaan en eenmaal daar aangekomen heb ik mijn ogen uit gekeken. Super luxe en iedereen was super mooi gekleed, de avond liep niet helemaal zoals gepland maar voor mij toch een geslaagde avond!
Maandag 13/07 begon mijn eerste werkdag bij Helping Hand Group, direct na binnenkomst werd ik aan het werk gezet en voordat ik het wist was het alweer 5 uur. Claire en Josh zijn super aardig en Claire doet er alles aan om me thuis te laten voelen. Ik heb veel verantwoordelijkheid en had weinig tijd om even te wennen aangezien het super druk is de komende paar weken. Des al niet te min is het super leuk en samen met Natalie leer ik een hoop. Natalie is een week voor mij begonnen en zij is de tweede event and account manager van ons kantoor.
Woensdags was het meeting dag en aangezien Nat in Sydney was voor trainingen mocht ik mee! :) Erg interessant en door de lunch Claire en Josh ook wat beter leren kennen. Zaterdag stond er weer een event gepland deze was iets kleiner en de gasten iets minder arrogant dan de Australian Footballers. In onze mooie gouden glitter jurkjes vielen we goed op en ondanks dat de Ballot bidding niet zo'n groot succes was, was de live auction wel heel erg geslaagd en was iedereen meer dan tevreden.
Zondags ben ik met Naoyuki naar de Zoo geweest en dit was echt wel een hoogte puntje tot nu toe. Zo'n mooi park en zoveel aparte dieren gezien en als kers op de taart heb ik een kangeroo geaaid. Ze zijn zooooo zacht, wou dat ik er een mee naar huis kon nemen, maar helaas!
Deze week is het vooral veel voorbereiden want aankomend weekend hebben we drie evenementen. Vrijdag 1 en zaterdag 2, waarvan op Tasmanie en daar mag ik bij zijn. Dus zaterdag ochtend zit ik alweer in het vleigtuig.
Deze week zijn er ook twee andere NL meisjes ingetrokken en na wat afspraken hebben we maandag al super gezellig met elkaar gegeten. Het beloven een paar maanden te worden om nooit meer te vergeten!

  • 22 Juli 2015 - 18:05

    Tante Riet Bruin.:

    Hallo Annabella,

    Genoten van je verslag ,fijn dat het zo goed gaat--- een goed begin is het halve werk !
    Veel succes en tevens veel plezier !

    Groetjes van Tante Riet.
    {uit Nieuwe Niedorp}

  • 22 Juli 2015 - 22:41

    Nieseline:

    Weer een super leuk verslag lieverd. Je mag best zo'n zacht beestje mee nemen.

  • 23 Juli 2015 - 00:22

    Romy:

    Leuk om dit te lezen ......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Going Down Under

To keep you all updated! :)

Recente Reisverslagen:

02 December 2015

December in shorts

02 December 2015

December in shorts

07 November 2015

October Highlights

29 September 2015

Life without a jacket!

04 September 2015

Weekend off and things about Australia
Annabella

Alle verhalen over wat ik beleef tijdens mijn maanden buiten Nederland!

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 11816

Voorgaande reizen:

04 Juli 2015 - 31 Januari 2016

Going Down Under

30 September 2012 - 10 Maart 2013

Mijn reis naar Malta

Landen bezocht: