5 Weeks away from home - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Annabella Reus - WaarBenJij.nu 5 Weeks away from home - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Annabella Reus - WaarBenJij.nu

5 Weeks away from home

Door: Annabella

Blijf op de hoogte en volg Annabella

12 Augustus 2015 | Australië, Melbourne

Wow, alweer 5,5 week in het geweldige Down Under, can't believe it!
There hasn't been a day that I've doubt my decision!

Langzaam aan raak ik steeds meer gewend aan het Australische leven, ondanks dat het hier best westers is. Een paar dingen waar ik heel erg aan moest wennen is dat iedereen hier vraagt hoe het met je gaat, niet dat het ze intereseert maar toch. Daarnaast zijn de kruispunten hier heel erg groot en raar georganiseerd, voor hun misschien heel erg overzichtelijk maar voor mij is het af en toe nog een groot raadsel waar de auto's heen gaan. Ook het betaal systeem is hier anders, prepaid gaat per dag, huur gaat per week (28 dagen) en salaris gaat per twee weken. Ook schijnen de Australiers niet helemaal te begrijpen dat als het winter is, je niet in je T-shirt en korte broek hoor te lopen. Ik ben een kleine eskimo met mijn sjaal en dikke winter jas hahaha.

Maar ondanks deze kleine verschillen is het fantastisch hier, sinds vorige week ga ik op de fiets naar het werk en ben nog maar 1 keer bijna aangereden, hahaha! Nee vanaf deze week begin ik te begrijpen hoe je moet fietsen en vooral hoe je moet oversteken.

Afgelopen weekend had ik voor het eerst een heel weekend vrij! Finally, vrijdag's hadden we een lunch event en na wat later klaar te zijn dan gedacht kon ik me nog snel even omkleden om vervolgens met 3 huisgenootjes lekker ergens te gaan eten en vervolgens naar een huisfeestje. Yeeh, miste het echt om even lekker ergens een drankje te doen en niet alleen maar over werk te praten. Na een paar drankjes en verschillende nieuwe mensen te hebben ontmoet was het alweer tijd om naar huis te gaan.
Zaterdag's heb ik de oven uitgeprobeerd met een overheerlijke bananen/blueberry cake.
Zondag's heb ik samen met Romy en Floortje the Grampians National Park Tour gedaan. Wauw! Australie is zooooo mooi, zelfs in de winter. We moesten vroeg ons bedje uit en na een coffee to go waren we er helemaal klaar voor. De eerste stop was voor morning tea met fruit en koekjes en alles erop en eraan. Daarna reden we het grampians gebied in en echt onwijs mooi, de bus was vrij kalm en bijna iedereen was aan het slapen. De tour guide had een commedian opgezet en moet zeggen het was echt een aanvulling voor de trip. De guide vertelde dat we goed naar buiten moesten kijken om Roo's te spotten (kangoeroes). Aangezien het begin middag was waren er nog niet echt heel veel en het lukt mij om er 2 te spotten. De tweede stop was aan een super mooi meer voor een lunch break, na een kleine wandeling spotte we chillende kangoeroe's en kakatoe's. Ik had al eerder een kakatoe gezien toen ik met Claire een middag wandeling maakte dus dat was niet echt nieuw voor mij maar deze ging er echt voor zitten om mee op de foto te gaan. Dus dat deed iedereen dan ook. De derde stop was at the Mackenzie Falls, het was een kleine afdaling maar echt prachtig, niet te beschrijven hoe mooi, ook de vierde stop Death something rock haha was erg mooi. De guide had gezegd, ja officieel mag je niet op de rots klimmen maar als ik het niet zie doen we net of het niet is gebeurd. Nou na de Australische vlag te hebben bemachtigd klom ik met mijn groepje de rots op en hebben we super leuke foto's gemaakt.
Helaas was het daarna alweer tijd om terug naar Melbourne te gaan maar niet voordat we een korte stop hadden gemaakt om even de Kangoeroe's van dichtbij te zien. Zo gaaf, het is net of je een land met schapen ofso in stapt. We hadden helaas niet echt veel tijd om een goede foto te maken want 90 rare studenten die allemaal met je op de foto willen is toch wel een beetje eng. Op de terug weg waren er weilanden vol met Roo's, echt bizar dat het hier zo normaal is en voor ons zo bijzonder.
Op de terug weg was iedereen uitgeteld en stiekem moest ik een beetje lachen bij het idee dat het net zo goed een schoolreisje had kunnen zijn, waarbij iedereen eerst heel enthousiast is en daarna helemaal uitgeteld.

Deze week ben ik voornamelijk weer veel aan het werk, maar het goede nieuws is dat ik misschien in September alweer in het vliegtuig zit voor een werk tripje naar New Zealand! Love it!

Bye, Speak soon!
xoxo

  • 12 Augustus 2015 - 13:01

    Tante Riet.:

    Annabella,weer met veel plezier je leuk verslag gelezen,wat geniet jij daar! ! !

  • 13 Augustus 2015 - 20:12

    Romy:

    Hihihihiji

    Had je me stiekum meegenomen he

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Going Down Under

To keep you all updated! :)

Recente Reisverslagen:

02 December 2015

December in shorts

02 December 2015

December in shorts

07 November 2015

October Highlights

29 September 2015

Life without a jacket!

04 September 2015

Weekend off and things about Australia
Annabella

Alle verhalen over wat ik beleef tijdens mijn maanden buiten Nederland!

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 11789

Voorgaande reizen:

04 Juli 2015 - 31 Januari 2016

Going Down Under

30 September 2012 - 10 Maart 2013

Mijn reis naar Malta

Landen bezocht: