Sorry that it took so long! :$ - Reisverslag uit San Ġiljan, Malta van Annabella Reus - WaarBenJij.nu Sorry that it took so long! :$ - Reisverslag uit San Ġiljan, Malta van Annabella Reus - WaarBenJij.nu

Sorry that it took so long! :$

Door: Annabella de Reus

Blijf op de hoogte en volg Annabella

12 November 2012 | Malta, San Ġiljan

Hiii everbody,

Sorry dat ik het niet zo goed heb bij gehouden! :$ Waar was ik gebleven de laatste keer? Ohja bij de lessons of Richard. Nou ik heb dat nog een hele week vol gehouden en het was echt super saai. Ohjaa die Donderdag had ik mijn theory van het duiken en ik was geslaagd met 94 % dus ik helemaal blij en kon niet wachten tot de volgende dag. Vrijdag had ik dan eindelijk mijn eerste sea dive. Super vet, we gingen eerst alleen maar voor het gevoel, i had to much weightbells zo ik kon niet mijn balans vinden, dat was wel jammer. Maar dat bedrof niet de pret want het was super mooi. Ik zag an eel of hoe dat ook maar heet, het is een onderwater slang. En zeeegels, hele felle gekleurde visjes en het zeewier natuurlijk. Vrijdag avond uit geweest en was echt super, dus zaterdag ochtend laat wakker en we konden niet zoveel meer doen daarom besloten we maar om een harbour tour te gaan maken. Het was wel interesant maar ja. Malta is nou niet echt een prachtig eiland om van de buitenkant te zien want je ziet echt alleen maar gebouwen enz. 's Avonds ben ik niet uit geweest omdat ik de volgende dag 3 duiken had, en you're not allowed to have alcohol in your system so for me it was better not to go out. De volgende dag moest ik al om half 9 bij de duikschool wezen, maarja de klok was natuurlijk een uur achteruit gegaan, maar dat was ik helemaal vergeten. Dus ik kom in the kitchen is there a paper, Hi Annabella, vergeet je niet dat de klok een uur achter uit is gegaan. Ik helemaal in de stress , omg now i'm an hour to late. Ik vet snel gedaan laat ik ook nog my beautycase vallen. Sta ik vet te haasten, schiet er ineens me te binnen, uur achter uit, je bent een uur te vroeg sufferd. Nouja ik geprobeerd mijn mobiel te veranderen maar ja die deed ook al raar. Na een tijdje kwam ik er dus achter dat mijn tel uitzich zelf was geswitched en dat er dus helemaal niks aan de hand was! hihihih,,, maar goed ik had dus mijn eerste duik met een ander meisje en de zee was onderwater echt vet onrustig dus alles bewoog. Was super leuk om te zien en we ging gewoon wat skills doen en was dus verder niet heel erg bijzonder. Na de duik voelde dat meisje zich niet lekker en wou dus niet meer en mocht ik alleen duiken. We gingen in deze duik tot 18,4 meter zo vet want dan zie je ook zee sterren enz. En ik moest de oefening doen dat je you have no air, you have to swim 9 meters up with no air. Ik had teveel lucht verloren in de eerste meters dus ik moest de laaste 3 echt zonder. Best wel raar gevoel heb je dan. De laatste duik gingen we naar Valleta omdat het anders niks aan zou zijn voor me en toevallig ging er een hele groep heen en mocht ik er dus ook heen. Nou dat was echt gaaf, daar ligt zeg maar een front van een schip uit de tweede wereld oorlog maar daar leven ook veel meer vissen. De zee was wel een beetje wild maar wel super leuk! :$ We zagen direct een vis, geen idee hoe hij heet maar hij heeft van de soort tentakels en zweeft met zijn hoofd,, geen octopus. En van die zandroggen, rupsen, enz. Dat front of the ship was also an amazing!! Na 48 minuntjes te hebben gedoken zat het er alweer op en was ik een officele duiker! :)
Een nieuwe week was weer begonnen en nu hadden we in de afternoon class hadden we de beste teacher of the school. Deze lessen waren teminste leuk en leerzaam. Hihi, on wednesday it was Halloween and ofcourse we went out for party!!! Iedereen was verkleed en de sfeer was echt gezellig, dus dat werd een latertje maar de volgende dag gewoon weer diehard op school. Zaterdag ben ik met een groepje meiden naar Valleta geweest om te shoppen en vooral gewoon om lol te hebben. Dus we begonnen al vroeg aan onze eerste fles rode wijn, en ja wij zijn natuurlijk typische nederlanders, dus als we wat willen dan willen we dat ook gewoon en niet anders. Wij wouden een broodje erbij en die ober wou ons allemaal andere dingen geven maar dat wouden wij weer niet, dus daar hadden we alweer lol om want die ober keek echt! Later een mijn allereerste pizza'tje gegeten, lekker! :) En iedereen was helemaal vol, nou na 10min uitgebuikt wouden we nog wel tiramisu maar dat hadden ze natuurlijk niet, nou dan maar 1 chocolate cake and 1 apple pie. Met Spanisch koffie maar dat hadden ze ook niet dus dan maar Irish, nou die chocolate cake kwam op tafel en we begonnen echt te bunkeren, voordat we uberhaupt onze Irish coffee hadden was het al op, nou ik kan je vertellen de tafel zag er echt uit als een slagveld. De Irish coffee was eigenlijk een beetje te sterk maar ach.
Zondags ben ik met Valentina naar de Markt geweest hier op het eiland. Nou een uur gereisd en het was eigenlijk een beetje hetzelfde als bij ons, alleen wij verkopen geen groente en vis enz. Dus dat was een beetje een teleurstelling maar wel weer wat gezien.
De afgelopen week is er niet zo heel veel bijzonders gebeurd alleen donderdag hadden we onze eerste zumba les, super leuk dus dat gaan we maar aanhouden voor de sportiviteit! ;)
Friday we had a latin party and we had to bring food from our own country's! Nou wat gaan wij dan maken, appeltaart, gevulde eitjes en gevulde wraps. Maar ik had nog nooit een appeltaart gemaakt zonder mijn koopmans pakje. Ik het recept aan mama gevraagd voor het deeg en wij het maken. Speciale bloem enz. Maar de basterdsuiker was zo donker dat het deeg ook bruin was en dat het een beetje een rare smaak had. Rozijntjes in de rum geweld, nou iedereen vond hem super lekker ( ik had daarentegen wel eens een betere gehad maarja) Nou dat was het eigenlijk wel weer! Ik ga weer naar mijn afternoon class en zal volgende week wel weer even een stukje schrijven!

Byeee!

xxxx

  • 14 November 2012 - 11:47

    Marin Van Der Zee:

    Hii Annabella,

    Nice blog, you have a lot of fun there in Malta.:D
    I will follow you, but my internet is very crap sometimes.

    Amazing to read your diving skills;), little bit jalous on this side;)
    But i can make you jalous too, i saw whales and dolphins upclose.. hihi
    So you have to come visited me in South Africa, than you can teach me how to dive with the whales and dolphins..

    I also read some English in your blog, so that means you are improving:D --> KEEP UP THE GOOD WORK!!

    It's almost christmas, so you will be back home soon. Say hiii to my Fam for me and to your Fam too:D

    Love and a big kiss
    Marin



  • 16 November 2012 - 12:50

    Annabella:

    hiiiii Marin,

    Thnak you! ;) Yeah it's great here, I'm here now for almost 7 weeks but it feels 4 or something like that.
    I try to follow you as well but sometimes it's very hard, because i always forget it! :$

    Hihihih I'm jalous as well of you because i saw whales in my life with the whale spot in Toronto in Canada and as well dolphins on a boat from Vancouver to Vancouver Island but I have never swim with them before! So I'd like to do that in the future! ;)

    Yeah 40 days and it's Christmas! :) I'll give your parents a huge from me! :) So you can do the same when you arrive and I'm again here! :)

    Lovee and a big kiss from Malta! :)

    Xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Annabella

Alle verhalen over wat ik beleef tijdens mijn maanden buiten Nederland!

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 1494
Totaal aantal bezoekers 11784

Voorgaande reizen:

04 Juli 2015 - 31 Januari 2016

Going Down Under

30 September 2012 - 10 Maart 2013

Mijn reis naar Malta

Landen bezocht: